*
*
*
*
*
*
Rozmiar: 17297 bajtów
Czwartek, 28 marca 2024 - 88 dzień roku
Aktualności

Ewangelia

Rok A
Rok B
Rok C
Ewangelia aforyzmy

Aforyzmy rok A
Aforyzmy rok B
Aforyzmy rok C

Ewangeliczne sentencje

Uroczystości

Święta

Święci

Fraszki

Aforyzmy

Aforyzmy religijne
Aforyzmy z życia

Wiersze

Wiersze religijne
Wiersze z życia

To i owo

 

6 Tydzień Zwykły - wtorek
VI Tydzień Zwykły - wtorek
Mk 8,14-21
Mt 16,5-12;  Łk 12,1
„Uczniowie Jezusa zapomnieli wziąć chlebów i tylko jeden chleb mieli ze sobą w łodzi. Wtedy Jezus im przykazał: „Uważajcie i strzeżcie się kwasu faryzeuszów i kwasu Heroda”
 
Wiesz co znaczy
czegoś zapomnieć,
bo wtedy trzeba zawrócić,
szukać,
a można przez to i nie zdążyć
do pracy, do szkoły,
na wykład, na spotkanie.
a jeżeli zapomniałeś
w te miejsca zabrać ze sobą
coś do zjedzenia,
to trzeba pożegnać się
z drugim śniadaniem.
A może w ogóle z jedzeniem.
 
A to, jako dotkliwe
będzie odczuwane.
 
Bo najbardziej głód
potrafi dokuczyć człowiekowi.
Bo i siły słabną,
humoru ubywa,
słabość przychodzi.
 
Tak przytrafiło się i uczniom Chrystusa,
którzy o dwóch sprawach
jednocześnie zapomnieli.
Najpierw, że mało chleba wzięli,
ale też i o tym,
że Chrystusa cudotwórcę
obok siebie mieli.
 
Uczniów nie za pojętnych
Chrystus miał,
choć każdego z nich,
wybrał sam.
 
A to, dlatego,
że przed faryzejską obłudą
daje przestrogę,
a oni, te słowa zrozumieli,
że za mało wzięli
chleba na drogę.
 
I trzeba będzie
jeszcze czasu wiele,
by nie zawiedli
pokładaną w nich nadzieję.
 
Czasem zapominamy
z kim przebywamy, rozmawiamy,
z kim chadzamy, mieszkamy.
 
A pamiętamy kto dokuczył,
przykrość sprawił,
nie podziękował,
z kwitkiem odprawił.
 
- - - - -
 
Słyszeć a rozumieć,
to dwie sprawy odrębne.
Po tym poznasz
jak? towarzystwo
do którego mówisz
bystre, pojętne, inteligentne.
 
- - - -
 
 
 
             
0 Comments
Posted on 28 Dec 2016 by jacek
Content Management Powered by CuteNews
TytuĹ‚  
Strona główna
Dodaj do ulubionych
KONTAKT
Ilość odwiedzin: 864770
Ilość osób online: 5
Logowanie
BLOG

Locations of visitors to this page
s